Despre fumat

Buna, fetele!

Sunt la a doua postare de tipul “Despre…”,dupa cea in care am vorbit despre parabeni, insa aceasta va fi un pic mai personala.

Mereu am considerat ca oamenii cei mai indicati pentru a da sfaturi  , in general, sunt care care au trait lucrul despre care vorbesc si privesc acum situatia la rece, nici cei care nu l-ai trait,nici cei care il traiesc.

Nu va asteptati ca aceasta sa fie o postare in care eu sa va insir 5, 10, 20 de motive pentru care fumatul este nociv. Aceasta este o postare in care va spun povestea mea si a tigarilor, desiguri cu mici paranteze cand voi simti nevoia.

Am inceput sa fumez acum 3 ani; la inceput mai putin, ulterior mai mult, fara a depasi insa , in zilele normale jumatate de pachet de tigari. Recunosc,  la iesiri, la petreceri sau in calatorii fumam mult mai mult. Ce nu prea resimteam era nevoia de a fuma cand eram stresata. Am inceput sa fumez nu pentru ca m-a incurajat cineva, ci pur si simplu pentru ca am vrut. Mi s-au  parut mereu elegante pozele acelea cu femei care tin in mana un port tigaret.

In timp, insa, mi-am dat seama ca nu o tigara denota eleganta, fie ea infipta orice port tigaret. Eleganta feminina vine din interior , iar cand interiorul nu este sanatos…well, nu se vede nici la exterior. Desi realizasem asta , continuam sa fumez. Treaba cu sanatatea nu mi se parea un motiv sa ma las, pentru ca adevarul este ca pana la urma sunt oameni care au fumat o viata intreaga si nu au avut nimic si oameni care s-au imbolnavit tineri fara sa fi pus gura pe tigara. Nici faptul ca aveam in jur exemple de persoane, precum tatal meu, care renuntasera la fumat.

In cei 3 ani cat am fumat imi amintesc ca am avut o singura tentativa sa renunt, pe care nu stiu ce a provocat-o, dar a durat doar o luna.

Cu toate astea, tin minte clar ce m-a facut sa ma las de fumat acum 5 luni jumatate: iubitul meu. Nu mi-a spus nimic, nu mi-a reprosat nimic, nu mi-a batut niciun apropo. Nici nu ar fi contat, pentru ac sunt genul de om care pana nu se izbeste cu capul lui de problema nu deschide ochii, nu asculta nimic din ce ii spun altii.  Al meu iubit eate nefumator, iar eu ma tot intrebam : oare cat mai suporta sa ma sarute iar eu sa am gust de tigara? Oricate gume si de oricate ori te-ai spala pe dinti, un mefumator simte, mirosul iti intra oricum in haine, par, in tot. Ma intrebam atat de des ca intr-o zi mi-am spus : de azi renunt!

Si asa a fost, am renuntat si nu m-as mai apuca nicioata de fumat. Am ajuns sa nu suport mirosul de tutun in prejma mea-imi face pielea de gaina.

Sunt total convinsa ca cea mai buna metoda de a renunta este cea pe care am abordat-o eu si anume sa te lasi DIRECT. Nu tigari electronice, nu scaderea numarul de tigari fumate pe zi, nu plasturi. Imi amintesc ca cineva mi-a spus ca a fuma este ca a fi insarcinata : ori esti ori nu esti .  :))

Nu o sa mint spunand ca la inceput totul era roz cu bulinute. Mi-a fost greu in prima luna, mai ales cand ieseam cu prietenii fumatori. Desi mi-am propus sa nu dau tot felul de “date tehnice”, sa stiti ca nicoina(cea care provoaca dorinta de inca o tigara) iese din corp in cateva zile, tot ce mai ramane in urma ei fiind doar dependenta psihologica. Faptul ca am reusit i-a facut mandri nu doar pe dragul meu ci si pe parintii mei. Ca un fel de 2in1:eu mandra de mine, ei fericiti.

Sunt sigura ca oricine isi poropune sa se lase poate. Sper ca cele dintre voi care fumati sa nu fi perceput acest articol drept inca unul care incerca sa  va convinga sa va opriti din fumat, ci ca pe o poveste care arata (inca o data) ca se poate.

Nu am pus  poze in acesta postare pentru ca nu am simtit nevoia, daaaaaar, un buchetel de flori tot va daruiesc .

20130616_001616

Va pupicesc :*

 

LATER EDIT: La cateva minute dupa ce am postat am descoperit ca si Clarra a scris despre acelasi subiect. Va invit sa cititi si parerile ei AICI. O super potriveala.

14 thoughts on “Despre fumat

  1. Felicitari pentru decizia luata!Nici eu nu suport fumul de tigara si efectiv plang cand sunt intr-un loc in care se fumeaza excesiv…
    Prietenul meu cand mai fuma imediat simteam si ma deranja..:(
    Bine ca a renuntat.Te pup dulce!

    • Multumesc, Ana. Felicitari si prietenului tau !
      Eu recunosc, sunt vinovata, zilele astea am de invatat si nu am mai reusit sa trec pe la tine pe blog, dar am revansez.
      Si eu te pup,
      Maria:*

  2. sincere felicitari, draga mea! eu cred ca un om fara vicii este cu adevarat puternic si cu adevarat liber! imi place sa citesc astfel de articole, despre oameni care dovedesc ca se poate! esti un exemplu pentru toti care te citesc!
    te pup si-ti doresc o seara cat mai placuta!

  3. Bravo tie ca ai renuntat! Asta dovedeste ca ai ambitie :-* Acum 4 ani, cand l-am cunoscut pe prietenul meu, fuma, si nu l-am cicalit, i-am explicat frumos ce cred eu despre fumat, si a avut ambitia sa se lase. Acum, ca si tine, nu mai suporta mirosul de tigara 🙂 Bravo! :-* :-*

  4. Felicitari Maria ca ai reusit fara niciun ajutor! Si eu am fumat 16 ani, dar vointa nu a fost suficienta la mine, nici plasturii si nici guma. Am reusit sa renunt doar cu tigara electronica, pe care o folosesc de aproape trei ani!

  5. mie-mi face rau mirosul de tigara, dar cu toate acestea sunt perfect constienta ca daca pun gura pe ea, nu ma mai las. drept urmare, n-am tras niciun fum toata viata mea, dar cine stie ce se va mai intampla.

    • Eu am vazut oameni care ii incurajeaza pe cei din jur sa incerce. Alina,eu zic sa te feresti de tigari,mai ales daca crezi ca nu ai putea sa renunti.

      Pupici multi,
      Maria :*

  6. Eu am fumat vreo 8 ani si aveam zile cand fumam aproape cate un pachet. 😦 Am 7 luni de cand nu m-am atins de tigari.Totul tine de vointa si de felul in care iti “dresezi” psihicul. 🙂

  7. Mi-a placut povestea ta, te felicit ca ai reusit sa te lasi atat de usor. Mie fumatul mi se pare o mare prostie, trecand peste partea cu sanatatea (ca asa cum ai zis si tu, poti fuma toata viata si sa n-ai nimic), dar pur si simplu…cheltui atatia bani…pentru ce?
    Te pup!

Leave a Reply

