Cartea saptamanii: Idiotul – Fyodor Dostoyevsky

Nu am uitat ca mi-am propus sa transform vinerea obisnuita in vinerea pentru lectura, asa ca revin cu o carte a mea de suflet , “Idiotul”, de  Fyodor Dostoyevsky. Desi o aveam de ceva timp in casa , dintr-un motiv sau altul nu ma atragea(poate de vina era titlul), asta pana cand mi-a fost recomandata de o persoana in ale carei gusturi am incredere.

200px-Idiotul

SURSA

A putea sa va spun ac este un roman solid, realist , de observatie sociala si de analiza psihologica, insa s-ar putea ca aceste cuvinete sa nu inspire prea multe , asadar va voi divulga cate un pic din actiunea cartii.

Asa cum poate va asteptati dupa numele autorului , actiunea se petrece in Rusia, o Rusie a anilor 1800. Cartea urmareste destinul printului Mîşkin, un personaj mai mult decat misterios, nu doar pentru cititor ci pentru el insusi. Acesta si-a petrecut cea mai mare parte a vietii departe de tara sa , in Elvetia, unde a fost tratat pentru epilepsie.  Rupt ,asadar , de viata burgheziei din Rusia el deci sa se intoarca in tara “mama”.

Ajuns pe meleagurile natale el intra in posesia unei mari mosteniri , insa nefiind interesat de astectele materiale ale vietii cei din jurul lui ajung repede la concluzia ca tratamentul din Elvetia nu a dat roade si ca printul este in continuare idiot.

Mîşkin se va indragosti de 2 femei , pe cat de apropiate in frumusetea lor pe atat de diferite in caracter : NastasiaFilippovna si Aglaia Ivanovna. Si ele se dovedesc personalitati bizare .

Destinul personajului principal este  tragic , deoarece persoanele din jurul sau incerca in mod constant sa profite de caracterul sau introvertit, de firea sa reflexiva.

Intreg romanul este bazat pe mister , pe dialoguri pe jumatate de neinteles, de aceea si este oarecum greu de povestit. Eu va invit sa incercati sa cititi aceasta carte, iar daca veti reusi sa treceti de bizarul primelor pagini sunt convinsa ca veti fi absorbite total de intrigile care se tes. Nu mi se pare o carte de citit in metrou, ci o carte de citit acasa, pe o vreme exact ca cea de acum.

Pupici :*

4 thoughts on “Cartea saptamanii: Idiotul – Fyodor Dostoyevsky

    • :)) Si eu m-am trezit la un moment dat ca incepusem sa citesc o multime de carti si nu eram in stare s atermin niciuna. Eu cred ca nu vei regreta daca o sa incerci macar.

      Pup,
      Maria:*

  1. Foarte bună cartea! Tot ce am citit de Dostoievski mi-a lăsat un gust plăcut, are un stil fin, deschis și este înclinat să facă zel de tragedie. Umiliți și obidiți rămâne lucrearea mea favorită din întrega sa operă, urmată de Demonii și Idiotul!

    • Ma bucur ca si tie iti place cartea. Pentru ca vine din partea ta pontul ma voi apuca si eu de “Umliti si obiditi” 😀

      Pupici,
      Maria:*

Leave a Reply

