Despre matreata si cum am reusit eu sa scap de ea

Buna dimi, fetele!

De cateva luni eu ma tot plang, pe unde apuc , de matreata. O problema stanjenitoare, cu care nu m-am confruntat decat recent.  Cred ca a fost provocata de o masca de par , insa mai apoi nu stiu exact ce a intretinut-o , pentru ca nu se mai dadea dusa. Am incercat sa imi clatesc parul mai bine, sa ma dau cu un unguent, mi-am frecat scalpul chiar si cu spirt, pentru ca asa citisem pe internet, dar nimic , nimic, nu a dat roade. Iar eu…eu eram disperata mai ales ca faceam foarte multa in zona fruntii, exact unde se mai mai mult.

Inainte sa vedeam cum am scapat eu de matreata hai sa vedeam ce este ea concret.

In primul rand , matreata nu este ceva grav: majoritatea s-au confruntat cel putin o data cu ea, fiind cea mai des intalnita afectiune a scalului. Ea apare preponderent vara, din cauza transpiratiei excesive, a razelor UV, a unei diete dezechilibrate,stresul , dar nu numai.

Matreata se traduce printr-o deshuamare exagerata a scalpului. Asadar, este absolut normal ca pielea capului , ca si restul pielii sa se reinnoiasca din timp in timp, insa in cazul matretii aceasta reinnoire se produce mult prea des.  Uneori, cojitele inestetice pot fi insotite si de mancarimi. Este bine sa va abtineti de la a va scarpina, mai ales cu unghiile. Astfel evitati vatamarea scalpului, care este sensibil.

Inca e cand observati primile cojite ar fi bine sa va izolati pieptanul si sa il dezinfectati macar o data pe zi.

Pentru inceput opriti folosirea produselor pentru par pe care le detineti si achizitionati-va un sampon special anti-matreata. El poate sa fie naturist sau nu. Renuntati , macar o saptamana la produsele de styling , ca sa puteti observa eventualele rezultate. De asemenea , incercati sa va clatiti parul cat mai bine,  iar in apa cu care va clatiti adaugati otet de mere. Despre el se spune ca ar remedia problema; eu nu am incercat.

Asa cum am spus, matreata poate aparea si pe fond nervos asa ca incercati sa va relaxati, macar o ora pe zi petreceti-o doar cu voi si mancati cat mai sanatos, cat mai viu (ma refer aici la fructe si legume).

Acum poate sunteti curioase sa stiti ce am facut eu ca sa scap.

pizap.com13766844601712

Mai intai am cumparat samponul . Nu aveam mari sperante, mai ales ca eu nu folosesc in general Head&Shoulders. Nu as sti sa spun de ce, pur si simplu nu imi inspira mie cine stie ce. Acest sampon este special conceput pentru scalpul cu matreata si are extract de eucalipt, deci nu am fost surprinsa sa simt o puternica senzatie de racorire si chiar mici furnicaturi cand il foloseam.

Din pacate singur a reusit doar sa diminueze problema, nu sa o elimine complet.

Ajutorul , impreuna cu care a facut minuni pentru mine a venit din partea batonului Snake Oil de la Lush. Al meu arata destul de uratel in poza, pentru ca se topeste foarte usor si l-am si folosit. El contine printre altele ulei de lavanda, de menta . Ininte de a ma spala pe cap, cu 20 de  minute il aplic pe pielea capului, masez, iar apoi folosesc samponul si balsamul in mod normal. Va avetizez ca batonul are un miros destul de puternic.

Dupa 4 sapalari am scapat de matreata si de mancarimi. Voi continua sa le mai folosesc in aceasta combinatie inca o perioada.

In concluzie, daca aveti aceeasi problema pe care si eu am avut-o, va recomand combinatia dintre cele 2 produse , dar si sa incercati sa va destindeti. Nu uitati ca a avea matrata nu este ceva grav si mai ales nu uitati ca se poate trata.

Pupici :*

17 thoughts on “Despre matreata si cum am reusit eu sa scap de ea

  1. Eu sunt acel caz nefericit, imi apare mastreata pe baza de stres. Am incercat zeci de sampoane, creme, tratamente, inclusiv gaz. Singurul sampon care a reusit sa imi mai domoleasca matreata a fost, suprinzator, cel de la Avon 😀

    • Eu nu folosesc produse Avon, deci nici nu stiam ca ar avea un asemenea sapon. De incercat nici nu mai vorbesc. Ma bucur insa ca pt tine a dat rezultate.

      Pupici,
      Maria:*

  2. Utila postarea ta, Maria! Multumesc!
    Retin pontul referitor la batonul Lush, acum aflu despre el. Pana acum, matreata nu mi-a creat probleme, insa nu poti sti niciodata!

    Te pup!
    Ilda
    Lavender Thoughts

  3. Multumim de sfaturi! :-*
    Si eu am avut probleme cu matreata 😦 am stat o perioada in Spania si foloseam sampon Head&Shoulders ma impacam bine cu el,cum am venit in tara nu mi-a mai priit am facut matreata si am cumparat Clear,dar inainte de asta imi faceam de 2 ori pe saptamana masca cu galbenus de ou,ulei de masline si zeama de lamaie si treptat am scapat de matreata.Am citit pe internet ca se pune o lingura de bicarbonat de sodiu intr-o sticla de sampon de 200-250 ml se spala pe cap cu acest continut si dupa se clateste foarte bine.Am folosit si inca folosesc acest sampon cu bicarbonat de sodiu si cred ca m-a ajutat foarte mult.De acest baton de la Lus nu am auzit dar daca e bun se merita folosit la nevoie 🙂
    pupici :-*

  4. Pingback: Favoritele lunii august (2013) | blogul pandorei

  5. eu din fericire nu am probleme cu matreata, ca imi mai apare cateodata, e altceva, imi apare mai ales cand imi schimb samponul, dar acum nu o sa il mai schimb pe cel de la Yves Rocher si o sa il folosesc cat pot de mult!:)

    • Ma bucur, esti norocoasa!
      Si ma mai bucur ca ai reusit sa iti gasesti un sampon cu care sa te impaci bine . Eu mai urmez “tratamentul” pana termin batonul, ca sa fiu sigura ca nu imi reapare iar apoi incerc ceva sampoane profesionale, de la Wella, probabil.

      Pupici,
      Maria:*

  6. Pingback: Ce am mai consumat | blogul pandorei

  7. Pingback: 5 descoperiri din 2013 | blogul pandorei

  8. Buna ziua, eu am scapat de matreata altfel, cu un sampon romanesc Stop Matreata. Dupa ce am incercat mai toate remediile astea straine(frantuzesti, austriece, nemtesti, americane …) procurate cu greu de catre diversi prieteni de familie si cunostinte, mi-am intors privirea catre produsele romanesti si asa l-am gasit pe asta. L-am gasit pe internet pentru ca in farmacii si magazine nu se gaseste, l-am camandat si l-am platit la curier. Este exact ce trebuie, e racoritor are menta si urzica si matreata mi-a disparut de tot. Acum imi pun sacoul bleumarin fara frica 🙂 Eu il recomand! Alexandru

  9. Si eu am probleme cu scalpul. Am matreata si mancarimi si daca incerc sa ma scarpin, se inflameaza si ma ustura. De 2 saptamani am inceput sa fac un tratament cu un ulei de la Pure Potions, este special pentru scalpul afectat de diverse probleme si sunt foarte multumita. Astept sa vad daca mi-a rezolvat problema in totalitate sau daca va fi nevoie sa mai repet tratamentul.

Leave a Reply

