Ingrijirea mainilor pe timp de iarna

Buna!

Ce spuneti, continuam seria de sfaturi de ingrijire pentru perioada geroasa? Eu zic ca da, avand in vedere ca de primele 2 postari din aceasta serie ati manifestat un interes destul de mare. In cazul in care nu ati apucat inca sa cititi, pana acum am discutat despre ingrijirea buzelor si ingrijirea tenului.

Asa cum ati vazut desigur din titlul postarii, de data aceasta aducem in prim-plan mainile si felul in care acestea pot fi protejate de efectele nocive ale frigului.

Mereu am spus ca al doilea cel mai important lucru la aspectul unei femei, dupa zambet, mi se par mainile. Degeaba avem maini mici si delicate daca oja este sarita si pielitele roase, dar si invers:  frumusetea unei manichiuri perfecte este umbrita de o piele aspra. Asadar, cand vorbim despre ingrijirea mainilor trebuie sa avem in vedere 2 aspecte: unghiile si pielea .

Dupa cum bine stiti, mainile sunt expuse in permanenta la un numar destul de mare de factori daunatori externi, de la detergenti, pana la vant si ger. Desi putine dintre noi constientizeaza asta, tot mainile sunt primele care vor reactiona la inaintarea in varsta prin aparitia de pete sau de riduri.

Un prim pas si de departe cel mai simplu pentru protejarea pielii mainilor iarna este sa purtam manusi. Astfel, expunerea la vremea rece este redusa , la fel ca si procesul de deshidratare. Doamnelor, sa nu va fie rusine sa purtati manusi, mai ales acum , cand pe piata exista atat de multe modele: din piele cu tinte sau insertii metalice, din piele cu blanita, crosetate cu tot felul de aplicatii. Avem de unde alege!

Sigur, purtarea manusilor este necesara , dar nu suficienta. Trebuie sa hidratam mainile si cum alfel decat cu o crema. Aici lucrurile nu mai sunt la fel de complicate ca in cazul tenului, ci tin mai mult de preferintele personale. Important este sa gasiti acea crema care hidrateaza in profunzime, intra rapid in piele si nu lasa o pelicula grasa si contine glicerina. Glicerina este ingredientul mainune pentru mainile deosebit de uscate. Eu am scris despre o crema foarte buna, ce se adreseaza nu doar pielii ci si unghiilor, de la Yves Rocher(review AICI) . Si cremele de la Farmec sunt foarte bune.

watermarked-20131226_104906

In afara de cremenele din comert, o data pe saptamana putem aplica un tratament facut in casa ,de noi, cu ingredinte din camara. Un astfel de tratament, probabil si cel mai cunoscut este facut din amestecul de miere, ulei de masline caldut  si zeama de lamaie. Recomand aplicarea lui seara si un timp de actionare undeva intre 20 si 30 de minute.  Aplicati acest tratament chiar si pe cuticule si unghii, el fiind deosebit de hranitor si hidratant.  Odata aplicat, incercati sa va masati mainile prin miscari usoare si circulare, incepand cu varfurile degetelor pana la ingheieturi. Veti pune sangele in miscare.

In ceea ce priveste unghiile, pe timpul iernii ele pot manifesta o usoara tendinta de exfoliere. Tratamentul despre care v-am vorbit mai sus ar trebuie sa ajute. In plus, puteti aplica si alte tratamente specifice din comert . Un astfel de tratament,ce contine vitamina B5,  gasiti la Farmec, de exemplu.

Nu uitati ca faptul ca purtati manusi nu va scuza de la a avea oja sarita. Chiar si in aceasta perioada trebuie sa fim atente la aspect. Din punctul meu de vedere, ojele nisipoase sunt foarte practice, deoarece se ciobesc greu. Mai mult, este foarte usor sa le transformam, pentru a le putea asorta tinutei de sarbatori. V-am demonstrat asta AICI, cand am facut dintr-o nisipoasa o manichiura potrivita pentru Craciun.

watermarked-20131208_203539

Ca de obicei, va intreb voi ce trucuri aveti pentru a va pastra mainile catifelate si frumoase chiar si pe timpul iernii?

Va pup :*

11 thoughts on “Ingrijirea mainilor pe timp de iarna

  1. interesanta postarea ta!!
    eu port unghii cu gel si e manichiura ideala pentru mine 3-4 saptamani o am impecabila!
    de acord cu purtatul manusilor

    si eu folosesc crema cu arnica de la Yves Rocher si e foarte buna

    • Mereu m-au tentat si pe mine unghiile cu gel, insa am tot renuntat pentru ca unghiile mele cresc destul de repede . In plus, uneori imi vine pur si simplu sa le tai scurte-scurte, ma plictisesc de ele lungi.

      Pupici,
      Maria:*

  2. Superba manichiura! Eu folosesc untul de shea, untul de cocos pe maini, sapunurile pe care le utilizez nu-mi usuca pielea excesiv, asa ca nu am fost fortata sa ma dau zilnic cu vreo crema speciala pentru maini.

  3. Vai, cat de frumoasa poate fi manichiura ta! De neuitat! 🙂
    Sapunuri blande, care nu usuca pielea si creme de maini (favorite: Cea de la YR cu arnica, cea de la Cosmetic Plant – cu ulei de masline, cea de la Himalaya Herbals – cu ulei de strugri, imi pare). Alte secrete, cu exceptia celui mentionat de tine (tratamentul cu ulei de masline, miere si suc de lamaie), nu-mi amintesc!

    Pupicei, Maria!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    • Multumesc !
      De ce a trebuit sa imi spui de o crema cu ulei de masline, care presimt ca miroase genial, cand eu am in casa inca vreo 5 creme de maini? Acum o sa imi ramane in cap si nu o sa scape necumparata :))

      Te pup :*

  4. Pingback: Ingrijirea parului pe timp de iarna | blogul pandorei

  5. Pingback: TAG Beauty Bloggers Resolutions | blogul pandorei

  6. Pingback: Grija pentru maini nu este un moft! | blogul pandorei

Leave a Reply

