De ce este demachierea atat de importanta?

Buna!

Dupa cum am anuntat pe Facebook, azi vom discuta despre unul dintre cei mai importanti pasi din rutina zilnica: demachierea. Cu toate ca este atat de important, am auzit de cateva ori persoane recunoscand ca din cand in cand omit acest pas, principala cauza fiind ca seara sunt deja prea obosite ca sa se mai demachieze.

cleansing_eye_wipes_1_42534300

A sari , mai ales peste demachierea de seara si mai ales daca am si purtat machiaj pe timpul zilei , este un lucru daunator tenului nostru. Dar , totusi, de ce?

In primul rand , prin curatarea de seara se indeparteaza celulele moarte , tenul putand sa se regenereze pe timpul noptii. O acumulare de celule deja moarte duce la inhibarea procesului de auto-regenerare si in final la imbatranirea prematura a tenului.

Cred ca este inevitabil ca pe parcursul zilei sa nu ne atingem fata macar o data cu mainile sau cu telefonul mobil. Aceste atingeri, oricat de usoare ar fi ele, nu fac decat sa impinga machiajul si impuritatile care se aduna pe ten mai adanc in pori, pana cand ii blocheaza. Asa rezulta punctele negre , care nu sunt altceva decat acumulari de sebum si mizerii ce astupa porii.  Prin demachiere tenul se curata si sunt prevenite probleme precum acneea.

Dar problemele nu sunt legate doar de ten , ci si de gene.  Toate stim ca genele rimelate devin mai tari si se pot rupe mai usor .

A nu ne demachia inseamna si a nu aplica creme hidratante sau hranitoare,  de care tenul nostru are atat de multa nevoie, mai ales in conditiile in care aerul este atat de poluat si atat de plin de elemente nocive.

La fel de importanta ca demachierea de seara este si curatarea tenului dimineata. Chiar daca noi dormim, pielea noastra lucreaza, produce sebuum, pe care prin frecarea fetei de perna il impingem inapoi in pori.  Este de la sine inteles ca acesta trebui indepartat inainte aplicarii unei creme si a machierii.

1350387311demachiere

Consider ca fiecare dintre noi isi stabileste modul de a se demachia in functie de tipul pielii, de produse folosite,de nevoi , pana la urma , este ceva ce se personalizeaza.

Personal , eu am o rutina de demachiere  pe care o voi impartasi cu voi, dar asta nu inseamna nici ca este cea mai buna si nici ca este singura. Desigur , sunt cateva lucruri fata de care toate trebuie sa avem grija , dar le voi puncta separat.

watermarked-pizap.com13922388977181

Seara :

  • Incep cu demachierea ochilor, pentru care folosesc o discheta, uneori 2 si demachiantul bifazic de la Balea review AICI). Acest demachiant este special pentru zona ochilor si recomand sa nu folositi acelasi demachiant ca pentru den deoarece zona din jurul ochilor este mai sensibila si trebuie tratata diferit.  Pentru a nu agresa zona trebuie sa folosim miscari circulare si chiar sa tinem cateva secunde discheta pe gene, atfel incat rimelul sa se inmoaie.
  • Continui cu demachierea tenului, pentru care folosesc 2 dischete si demachiantul de la Bioten cu miere si cimbrisor (momentan) .  Tot secretul sta in miscari usoare , circulare , dinspre mijlocul fetei spre margini. Schimbati dischetele cat de des considerati ca este nevoie.
  • Acum , in mod normal urmeaza pasul in care se aplica lotiunea tonica ce are rolul de a indeparta absolut orice urma de machiaj care s-a incapatanat sa reziste demachiantului. Eu, pentru ca am cateva probleme cu punctele negre si cosurile, folosesc gelul spumant purifiant de la Gerovital. El curata porii in profunzime, adica exact ce ar face si lotiunea tonica. Dupa folosire il clatesc. Puteti citi despre acest gel AICI.
  • Si buzele trebuie demachiate, tot prin miscari usoare si fine. Eu recunosc ca sar peste acest pas, pentru ca de multe ori nu ma rujez , ci doar aplic un gloss care pana ajung acasa dispare . Doar imi clatesc buzele cu apa atunci cand clatesc si tenul de gel.

Dimineata :

  • Folosesc o singura discheta demachiante pe care aplic lotiunea tonica de la Bioten cu lapte si cimbrisor. Aleg lotiunea in locul laptelui pentru ca, spre deosebire de seara, nu am machiaj de indepartat si nu am de ce sa insist prea mult. Apa micelara poate lua foarte bine locul lotiunii tonice.
  • Urmatorul pas este spalarea fetei cu acelasi gel purifiant pe care il folosesc si seara. Este ca un fel de tratament.

Despre dischetele demachiant nu va spun nimic, pentru ca fiecare alege dimensiunea si forma care ii place cel mai mult. Eu le folosesc pe cele din Kaufland pentru ca au marginile cusute si nu se desfac in jumatati.

Voi aveti grija de tenul vostru si ii acordati atentia pe care o merita? Ce produse folositi pentru demachiere?

15 thoughts on “De ce este demachierea atat de importanta?

    • Adica lotiunea tonica după gel? Lotiunea se aplica dupa demachiere, dar cred ca ramane alegerea fiecaruia daca dupa lotiune mai clateste tenul sau nu. Mie , sincer, nu imi place sa raman cu lotiunea tonica pe fata.

      Pupici,
      Maria :*

    • Si eu tot asa procesez: aplic tonicul dupa demachiere si spalare cu gel de curatare. Imi palce sa las lotiunea tonica pentru a ajuta pielea in procesul de tonifiere. Apoi continui cu serum ( nu mereu) sau BHA si crema hidratanta 🙂

      • Da, sunt convinsa ca este foarte bine si asa in varianta aceasta. Cum am spus, cred ca depinde de fiecare . Mie , sa imi las lotounra tonica pe ten imi da senzația ca nu e curat. Cred ca stiu si de ce: pentru ca este parfumata. Cu o lotiune micelara fara miros s-ar putea sa procedez altfel. Cat despre creme, sunt obligatorii, dar nu le-am mentionat pentru ca a zis sa vorbesc exclusiv despre dachiere.

        Te pup,
        Maria :*

        • Lotiunile micelare nu tin loc de tonic, ele doar curata.
          O lotiune tonica fara alcool si parfum este cea hdiratanta de la Academie. Lasa tenul fin, hidratat, pielea elastica. Pentru a curata urmele de machiaj dupa demachiere foloseste o micelara ca Bioderma sau Garnier, care nu lasa tenul incarcat.

          • Multumesc pentru recomandari, ar fi interesant sa o incerc pe cea fara parfum ca sa vad daca o suport pe fata dupa ce se evapora. Ti-am spus, cu ce am incercat pana acum ramaneam cu senzatia ca nu sunt curata si nu imo venea sa aplic crema in conditiile astea.

  1. Apreciez şi această postare, Maria! Ce-i drept, tind să cred că sunt şi situaţii în care persoanele în cauză, care neglijează acest pas, conştientizează importanţa demachierii şi curăţării tenului abia după ce ajung în situaţii grave, chiar şi la dermatolog, cu probleme demne de lipsa de interes acordată de-a lungul anilor de nepăsare faţă de acest aspect.
    În zilele noastre, când accesul la informaţii e nelimitat, doar lipsa de interes faţă de noi înşine ne-ar putea face să acţionăm contrar celor fireşti. Aşa cum avem grijă să ne spălăm dimineaţa pe ochişori, dinţişori, facem duşul de rigoare, aşa şi acest pas, al demachierii, atât seara, cât şi dimineaţa, trebuie să facă parte din ritualul nostru de îngrijire. Apa nu-i suficientă!!!
    Toate bune, Maria! 🙂

    • Mihaela, nu pot decat sa spun ca sper ca persoanele care citesc postarea sa vada si comentariul tau. Ai pus punctul pe i: preventia e mereu mai buna decat tratarea. Din pacate , ai dreptate, unii devin constienti abia cand este deja prea tarziu.
      Iti multumesc mult pentru apreciere !

      Te pup,
      Maria :*

  2. Maria mi-au placut mult sfaturile tale. Trebuie sa ai o ambitie foarte mare sa te tii de acest ritual
    Am mai folosit din gamele pe care le-ai precizat. Cu varsta tenul matur se vede imediat precum in cazul meu 😦 si mai ales daca acesta a fost ingrijit din timp.
    Demult auzisem ca trebuie sa ai grija din timp de ten si nu cand acesta ajunge la maturitate asa ca iti doresc mult succes. Pup

    • Anca, ma cam tin pentru ca este nevoie. De demachiat ma demachiam si inainte, dar de cateva luni, de cand am inceput sa folosesc gelul si mi-am dat seama ca ii face bine tenului meu, nu am mai renuntat la el.

      Pupici,
      Maria :*

  3. Demachiant folosesc mai rar, cel mai adesea cumpar geluri pentru spalarea fetei. Sunt atat de la indemana pentru mine. Lotiune tonica nu foloses de loc.
    Mai nou am facut o adevarata pasiune pentru lotiune micelara de la garnier.
    Interesant gelul spumant de la gerovital. L-am trecut pe lista.
    o seara frumoasa.

  4. Am simtit pe pielea cum sta treaba cu demachierea dimineata, adica daca nu o faceam imi simteam fata plina de sebum si nu puteam sa aplic crema hidratanta si fondul de ten si sigur si machiajul nu era unul reusit fara demachierea in prealabil. Toate astea, acum, ceva vreme. Si eu am gelul si tenul il adora 😀

  5. Buna, am dat si eu de discutia asta cautand detalii despre lotiune tonica, deoarece , in afara de una (primita si asta cadou) nu am mai folosit pana acum asa ceva. era lotiunea all in one de la Ahava…ce-i drept, nu era chiar “all” in one dar oferea destul de mult din ce spunea…mi s-a parut ok per total.

    • In general produsele “all in one” nu fac ele chiar tot ce promit , pentru ca e si destul de greu si mai depinde si de tenul fiecareia. Sincera sa fiu nu am auzit pana acum de Ahava, dar ma voi interesa.

      Pupici,
      Maria:*

Leave a Reply

