Live de la Webstock 2014

Buna, tuturor!

Azi are loc Webstock, cel mai mare eveniment dedicat bloggerilor, eveniment la care am onoarea sa particip in calitate de blogger acreditat. Dupa cum v-am promis pe tot parcursul zilei de azi va voi tine la curent cu ceea ce se discuta in timpul conferintelor dar si cu atmosfera de la fata locului. Mai mult, puteti urmari si voi, chiar pe blogul meu, evenimentul transmis live, direct din fata monitoarelor . Nu uitati sa ma urmariti si pe Facebook si Twitter

Prima parte a zilei este formata din 2 sesiuni de conferinte in care vom auzi povesti de succes direct de la cei din spatele lor si (sper eu) cateva secrete.

9:00 – 11:00 – Sesiunea I – Inspired to inspire

  • Steven van Groningen, Presedinte si CEO, Raiffeisen Bank Romania

El nu este doar Presedinte si CEO ci si professor de etica,se ocupa cu proiecte de responsabilitate sociala, fotograf si nu in ultimul rand tata si sot.

Dupa spusele lui se ocupa personal de blog si isi scrie singur articolele. A urmat, insa, cursuri de blogging. Scrie in principal despre business dar si lifestyle si sport.Cu toate ca nu a mai fost activ de mult pe blog isi doreste sa se relanseze, iar crezul sau este “Pastrez ce a functionat si imbunatatesc pe parcurs!”. In plus crede ca pentru a avea success ca blogger trebuie sa scrii despre ce iti place.

  • Andrea Rossini, Director, Consumer Business Unit, Vodafone Romania

Vodafone a pornit de la idea ca oamenii petrec din ce in ce mai mult timp pe telefonul mobil iar aceasta crestere nu este datorata faptului ca vorbim mai mult ci faptului ca ne petrecem mai mult timp pe internet, pe retele de socializare si nu in ultimul rand pentru ca vizualizam videoclipuri.

Fata de un telefon simplu, un smartphone poate duce la cresterea de pana la 100 de ori a consumului de date mobile. Asadar, m-commerce, de exemplu, a cunoscut un boom urias. De aceea, Vodafone a introdus inca de la inceputul lunii SUPERNET, Romania fiind a doua tara in care s-a lansat conceptul.

  • Razvan Exarhu, Jurnalist

Alaturi de o echipa dedicata,Razvan a dezvoltata o aplicatie de retete si obiceiuri culinare din tara, aplicatie care de azi este disponibila pe Android in Play Store si care se numeste “Taste of Romania”.

Razvan crede ca cultura gastronomica este din ce in ce mai restransa si ca traditiile uitate trebuie readuse la viata. “Real” si”simplu” par conceptele pe care el doreste sa le aduca in fata romanilor.

  • Catalin Nastasoiu, Graphic Desginer, RONATIV1796970_623209484411820_1897124292_o

Ideea lui Catalin a pornit de la o discutie in care cel mai folosit adejectiv in legatura cu Romania era “mic”. Si-a dorit sa schimbe acest lucru si asa a aparut …Pixelul. Acum Pixelul ajuta la conturarea imaginii Romaniei asa cum este ea, cu bune si cu rele si cu lucrurile care o caracterizeaza.

11:30 – 13: 30 – Sesiunea II – The road to success

  • Emi Gal, Founder & CEO, Brainient

Emi incearca sa ajute oamnenii sa isi puna pe picioare start-upurile. Din discursul lui am retinut ca niciodata calea spre success nu este dreapta sau usoara si ca nici banii nu se fac peste noapte. Mai mult el a subliniat faptul ca este foarte important sa nu ne cramponam in idei mediocre, care nu functioneaza ci sa avem viziune. In final, dorinta de reusita este cea care conteaza.

  •  Sergiu Biris, Co-Founder & CEO,  Zonga

Cine nu a auzit pana acum de Trilulilu? Ei bine, Sergiu este unul dintre oamenii din spatele proiectului.

El este de parere ca pasiunea este cea mai importanta, urmata de puterea de a nu te lasa descurajat si de increderea in sine. Mai mult, el spune ca, cu cat incepi un proiect mai devreme cu atat este mai bine, deoarece ai mai putine lucruri de pierdut. De accord!

De la Trilulilu s-a ajuns la Zonga, un alt proiect in parteneriat cu artisti si case de discuri. Acum, Sergiu se ocupa si de Liverail, un produs destinat companiilor.

  • Florin Dobre, Designer

Florin (care a avut un super outfit, btw)  ne-a spus ca este dezamagit de faptul ca nu ne apreciem valorile atuhnotone ci le ridicam in slavi pe ale altora. Din pacate, este un trend pe care l-am remarcat si eu.Apropo de asta, tot cineva din afara a promovat portul nostru traditional, dand startului unei noi mode.

  • Mihai Sfrijan, Head of Studio, King.com

Dar de Candy Crush cine nu a auzit? In spatele jocului este o echipa de tineri, dintre care unul este Mihai. El a pornit de la o echipa de 3 oameni iar acum sunt 100 de angajati.

Ne-a spus ca succesul se bazeaza pe echipe mici care invata din greseli si pe tehnologie care face ca lucrurile sa avanseze extrem de rapid. Viziunea sa asupra antreprenorilor este de aceea de aventurieri ai timpurilor actuale.

La ambele sesiuni moderator este Cristian Manafu, Managing Partner, Evensys.

In ceea ce priveste micro-conferintele, am ales sa combin doua dintre ele si anume Sectiunea “ Innovation in Communication” si Sectiunea “Blogging & Online Content”.

14:30 – 16:00 – Sesiunea “New Tactics in communication”

  • Cristina Bazavan, Jurnalist si Blogger, bazavan.ro

Cuvantul cheie in discursul Cristinei a fost “sinceritatea” . Cristina sta in patele proiectului “Orasul Minunilor”, alaturi de Vunk, un proiect minunat care promoveaza o idee frumoasa: un oras cu oameni buni, darnici si altruisti.

Ideia cu care am ramas eu din discurs este ca inate de a comunica trebuie sa existe fapte. Cu alte cuvinte, primul pas trebuie sa fie concret si nu doar verbal. Mai mult, am retinut ca in tot ceea ce facem trebuie sa credem cu adevarat.

  • Daniel Boaje, Director General, McDonald’s Romania

S-a vorbit despre McDonald’s in domeniul digital. Am aflat ca pagina de Facebook a acestui brand a fost create in anul 2011, din dorinta de a avea o atitudine transparenta fata de client. McDonald’s pune accent pe castigarea respectului si fidelitatii clientilor.

Am mai aflat ca in viitor vom putea comanda in Romania direct de pe telefonul mobil sau de la ecrane digitale, fara ajutorul angajatilor.

  • Bogdan Zavera, Digital Creative Director, Tribal Worldwide Romania
    Ramona Ciocodei,  Digital Manager, McDonald’s Romania

Ambii speakeri au vorbit despre campaniile de promovare ale McDonald’s si despre strategia prin care au reusit sa se impuna in social media: implicarea consumatorilor in campaniile lor.

  • Florin Grozea, Online Entrepreneur, Hit Yourself Consulting

10394133_279292665601536_596603389099088844_nFlorin a avut o abordare destul  de interesanta, din punctual meu de vedere: nu a vorbit deloc despre el ci despre cum au ales sa se promoveze colegii sai de breasla. Fiecare dintre ei a avut strategii diferite si multe dintre ele nici nu au avut nevoie de bugete semnificative. De exemplu, Alessia si-a castigat parte din popularitate pe Facebook organizand constant concursuri cu premii simbolice precum cani.

16.30 – 18.00 – Sesiunea ” New Trends in Blogging”

  • Vali Petcu, Blogger, zoso.ro

Vali a fost scurt si la obiect, reusind sa puna punctul pe i.  Ne incurajeaza sa nu pornim un blog in ideea de a face bani si sugereaza ca s-a creat saturatie in randul blogurilor-magazin, a celor personale, de politica si de fun.M-am bucurat, insa, sa aflu ca in ingrijirea si cosmetica sunt primele in topul industriilor care se promoveaza cel mai mult. Scriu, deci, in nisa in care trebuie!

Trei sfaturi de retinut de la Vali sunt : fonturi mari, dimensiuni mici ale pozelor si intelegerea audientei.

  • Vlad Petreanu, Jurnalist & Blogger, petreanu.ro

Vlad Petreanu si-a inceput discursul cu o super idee, pe care eu o incurajez; incalca regulile, afla ce vrei si gaseste-ti calea!

Ne-a vorbit despre detalii care nu sunt importante cand sunt prezente, ci atunci cand lipsesc sau sunt lasate in voia sortii. De exemplu, neatentia la aspectul blogului sau la greselile gramaticale sunt grave deoarece contureaza o imagine gresita despre omul din spatele blogului.

  • Alexandru Negrea,  Head of Facebook Department, Spada

Alexandru Negrea ne-a vorbit despre like si share pe blog. In viziunea lui butonul de like a devenit aproape inutil doarece faptul ca am dat like unei postari nu mai apare pe newsfeed, insa un link, precum cel din share, apare.

Tot el ne recomanda sa nu avem prea multe butoane de social media la finalul articolelor deoarece nimeni nu ne va da share si pe Facebook si pe Google+ si pe Twitter. Recomanda sa pastram doar butonul de Facebook pentru ca este cea mai populara retea in Romania. un ultim pont:cand dati share articolelor pe Facebook aveti grija sa puneti poze mari; atrag atentia.

Advertisements

10 thoughts on “Live de la Webstock 2014

  1. Mmm foarte interesant, chiar sunt o gramada de evenimente pe PR ceea ce e foarte tare (si eu am terminat masterul tot in acest domeniu :D). In afara de zoso toti mi se par ok, poate chiar si el a fost. Il stiu de pe vremea cand il injura Mircea Badea (pe vremea cand puteam sa il ascult :))) si stiu ca am intrat o singura data pe blogul lui, de curiozitate, dar nu mi-a placut. Mi s-a parut atat de neinteresant incat nici nu mai stiu ce nu mi-a placut, stiu doar ca m-am mirat de ce-i face Badea atata reclama, fie si negativa, tocmai acestui tip. :))

    • Hmmm, nu pot sa spun ca m-sm interesat de el pana acum. La Webstock a fost ok, a spus lucrurile pe sleau. Pe blog, am vazut si lucruri urate, precum un atac la adresa unei alte bloggerite de beauty.

  2. Pingback: Inspirational sunday (43) | blogul pandorei

  3. Pingback: Gânduri pentru voi de la Webstock 2015 | blogul pandorei

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s