Filmul zilei : Elysium

Buna! 🙂

Asa cum am spus aseara pe facebook, ieri am fost la film iar mai apoi am facut o plimbare prelungita. Astfel se face ca nu am mai avut timp de postare.

Ca sa nu va suparati pe mine am decis sa va spun si voua cateva cuvinte despre filmul vazut , ca cine stie poate va dau o idee buna de a va petrece timpul in weekend.

Dupa cum ati vazut inca din titlu , filmul despre care va voi vorbi se numeste Elysium. Nici nu stiam de el, pana cand iubitul meu mi-a aratat trailerul. Mi-a placut ideea inca de la bun inceput: mereu m-au atras filmele care prezinta o viziune din viitor asupra omenirii.

Poster 70-100-CS6.indd

SURSA POZA

Actiunea filmului este plasata in anul 2154, an in care distinctia dintre clasele sociale este extrem de vizibila: pe de-o parte este majoritatea, foarte saraca, care traieste in mizerie pe Pamant iar de cealalta parte este clasa miliardarilor ce traiesc fara griji pe o statie spatiala numita Elysium. In acest loc, oamenii nu doar ca se bucura de lux, de absenta criminalitatii dar nici nu se imbolnavesc sau imbatranesc. Aici speranta de viata este de sute de ani.

Nu este de mirare deci, ca oamenii de rand isi doresc sa ajunga pe Elysium cu orice pret .  De acest lucru se ocupa Spider un individ intreprinzator care organizeaza zboruri catre Elysium contra cost. Vom vedea ca aceste zboruri nu sunt lipsite de riscuri , in multe dintre cazuri pretul fiind chiar viata- cei de acolo, ar face orice ca habitatul sa nu le fie invadat de pamanteni.

Pe Elysium exista organizare politica: au un presedinte insa se pare ca puterea nu sta in mainile acestuia ci in mainile ministrului apararii Delacourt (Jodie Foster).

In tot acest dezechilibru, Max(Matt Damon), un tanar cu un trecut indoielnic se face remarcat. Obligat de circumstante el este nevoit sa acceste o misiune dificila din partea lui Spider in schimbul unui bilet catre Elysium.

Pe parcurs lucrurile iau o turnura neasteptata pentru cei 2 , in momentul in care realizeaza ca detin cel mai pretios lucru pentru elysieni.

Ce anume il va determina pe Max sa accepte misiune, ce persoana va revedea dupa un timp indelungat si care va fi deznoamantul  veti afla doar daca o sa urmariti filmul . 🙂

Daca ar fi sa numesc cateva lucruri care nu mi-au placut , primul dintre ele ar fi finalul, care cntrasteaza oarecum cu restul povestii si pare un compromis comercial. Mai apoi as spune ca este usor sa anticipam ce se va intampla , lucru tipic filmelor americane.

In alta ordine de idei am remarcat o aluzie la sistemul politic actual , am remarcat si am notat cu plus niste efecte vizuale bune si niste peisaje interesante din Brazilia.

In concluzie , daca va plac filmele SF  este o alegere buna care desi nu o sa va tina in suspans o sa va faca sa reflectati asupra dtratificari sociale si a sistemelor politice.

Va las cu trailerul si astept sa imi spuneti pareri daca deja ati vazut filmul.

2 thoughts on “Filmul zilei : Elysium

Leave a comment